فناوری اطلاعات,,,,الکترونیک


   وبلاگ تخصصي الكترونيك و فناوري اطلاعات
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 463
بازدید کل : 13514
تعداد مطالب : 187
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ الكتروIT خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

دنیای بازی های جدید
وب سایت رسمی فرهاد مجیدی
HMFun.loxblog.com
kharide sharj hamrahe aval
دانلود بازی های کامپیوتری
فناوری اطلاعات
انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا
پرسه های شیشه ای
همگام سازی شکری
سایت اطلاع رسانی کنفرانس ها
سایت آموزش مجازی مدارس امریکا
وبلاگ تخصصی کامپیوتر
دانشگاه تهران
روزنامه جام جم
هفته نامه عصر ارتباط
جدول زیبای مندلیف با جزئیات بیشتر
علم روز دنیا
اخبار IT
اخبار فناوري اطلاعات
آموزش زبان انگليسي
واژه نامه c.p.h
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
ترجه آنلاين متون
انجمن رباتيك
مرجع برنامه نويسي
دانلود مقالات رايگان
فني لرن
آموزش آنلاين زبان هاي خارجي
دانلود رايگان كتاب
دانلود نرم افزار
وبلاگ تخصصي برق
عنوان لینک
دنياي الكترونيك
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الكترو IT و آدرس subphonix.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» مدیران IT سازمان‌ها نگران افزایش هزینه‌های موبایلی

بررسی مرکز iPass که در حوزه ارایه خدمات Wi-Fi فعالیت می‌کند نشان داد، بخش قابل ملاحظه‌ای از مدیران IT یا به‌عبارت دقیق‌تر ۵۷ درصد این افراد بر این باورند که هزینه‌های مربوط به بخش اطلاعات موبایلی سازمان آن‌ها طی سال ۲۰۱۳ میلادی افزایش خواهد یافت و این در حالی است که ۸ درصد آن‌ها بر این باور بوده‌اند که میزان سرمایه‌گذاری‌های خود در این بخش را ۲۵ درصد بیشتر خواهند کرد.
به گزارش وب سایت cellular-news، به اعتقاد کار‌شناسان «استفاده از دستگاه‌های شخصی در محل کار» (BYOD) باعث شده است که درگیری‌های جدیدی پیش‌روی سازمان‌ها قرار گیرد. طبق بررسی جدید، دو منبع ناامیدی بزرگی که هم‌اکنون می‌توان پیش‌روی سازمان‌ها دید برون‌سپاری و پشتیبانی از انواع دستگاه‌های الکترونیکی شخصی است که روز به‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و مشکلات امنیتی را نیز به‌همراه دارد.
این بررسی همچنین مشخص کرد فضای IT رفته ‌رفته کنترل خود را بر بودجه بخش موبایلی سازمان کمتر می‌بیند. طبق آمار به‌دست آمده تعداد سازمان‌هایی که در آن‌ها فناوری اطلاعات، مدیریت سرمایه‌گذاری در بخش فناوری‌های موبایلی را در دست داشته است به ۴۸ درصد کاهش یافته است. لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۱ میلادی ۵۳ درصد سازمان‌ها مدیریت سرمایه‌گذاری در بخش ابزارهای موبایلی را به واحد IT خود واگذار کرده بودند. همچنین اعلام شد هم‌اکنون ۴۰ درصد بودجه موبایل و سازمان‌ها توسط بخش‌های غیرفناوری سازمان مدیریت می‌شوند.
در این نظرسنجی از مدیران IT سازمان‌ها درخصوص افزایش هزینه‌های اطلاعاتی سازمان نیز پرسیده شد. در پایان ۴۴ درصد این افراد اعلام کردند که افزایش دستگاه‌ها و ابزار‌ها برای کاربران غیرثابت عامل افزایش هزینه‌های سازمانی در این زمینه بوده است، ۴۱ درصد آن‌ها استفاده از برنامه‌های اطلاعاتی ۳G و ۴G را عامل افزایش هزینه‌های خود در این زمینه دانستند و ۲۲ درصد هم گفتند که افزایش تعداد کارمندان موبایلی عامل افزایش هزینه‌ها در این زمینه بوده است. به‌طور میانگین برای هر کارمند موبایلی در سازمان‌ها ماهانه ۹۶ دلار هزینه می‌شود که این رقم برای آمریکای شمالی ۹۷ دلار محاسبه شده است.



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» صنعت خرده فروشی؛ مهم‌ترین هدف مجرمان سایبری در سال 2012

نتایج مطالعه یک شرکت پژوهشی نشان داده است صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۱۲ در راس اهداف مجرمان سایبری بوده است.
به گزارش وب سایت zdnet، نتایج پژوهش‌های شرکت تراست ویو (Trustwave) نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۲ حملات مجرمان سایبری به صنعت خرده فروشی بسیار بیشتر از سال‌های قبل بوده است. بنا بر این گزارش، در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۵ درصد از حملات سایبری متوجه صنعت خرده فروشی بوده است که این میزان حدود ۱۵ درصد از سال قبل بیشتر است.
یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۲ صنعت مواد غذایی و نوشیدنی فقط هدف ۲۴ درصد از حملات مجرمان سایبری بوده است. سهم بیمارستان‌ها و صنعت خدمات بهداشتی از این حملات ۹ درصد و سهم صنعت خدمات مالی نیز ۷ درصد بوده است. در این میان سازمان‌های غیر انتفاعی کمتر از دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها هدف حمله مجرمان سایبری قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۲ سهم این سازمان‌ها از این حملات فقط ۳ درصد بوده است.
به گفته تحلیلگران صنعت خرده فروشی به این دلیل بیش از سایر صنایع هدف حمله بدافزار‌ها قرار گرفته که مشتریان زیادی با آن سر و کار دارند و حجم وسیعی از پرداخت‌های کارتی و اعتباری نیز از طریق این صنعت انجام می‌شود. یافته‌های شرکت تراست ویو نیز نشان می‌دهد ۹۶ درصد از اطلاعاتی که توسط مجرمان سایبری هدف قرار گرفته، متعلق به مشتریانی است که داده‌هایی مثل اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری، اطلاعات کارت‌های شناسایی و آدرس ایمیل آن‌ها را در بر می‌گیرد.
شرکت تراست ویو همچنین دریافته است که کسب و کارهای تجاری در سال گذشته در شناسایی فعالیت‌های مشکوک و مجرمانه کند‌تر از سال‌های قبل عمل کرده‌اند. یافته‌های مطالعات مشابهی که در سال‌های قبل انجام گرفته نشان داده است که به طور متوسط ۱۷۵ روز طول می‌کشد تا کسب و کار‌ها متوجه فعالیت‌های مشکوک در عملیات خود شوند؛ اما در سال ۲۰۱۲ این زمان ۳۵ روز افزایش یافته و به ۲۱۰ روز رسیده است.



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نقشه کابل‌های زیردریایی جهان

 

پایگاه داده TeleGeography نقشه دقیق مکان‌ کابل‌های زیردریایی جهان را منتشر کرد.


به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با وجود حجم فراوان کابل مصرفی در سراسر جهان، به نظر می‌رسد که سیستم‌های ارتباطی نقطه مرزی را رد کرده‌اند.


در این میان کابل‌های زیردریایی بخش درونی و محوری ستون فقرات اینترنت هستند اما این که مکان اصلی آن‌ها کجاست و همچنین این موضوع که کدام کابل‌ها کدام قطب‌های ارتباطی را به هم متصل می‌کنند از پرسش‌های اساسی هستند که همواره مطرح‌ شده‌اند.


پایگاه داده TeleGeography هر سال پاسخ دقیق این پرسش‌ها را با نمودارهای چهار رنگ ارائه می‌دهد.



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عرضه کوچکترین رهیاب بی‌سیم جهان

شرکت ایسوس از آغاز عرضه روتر جیبی فوق سبک WL-330NUL از ماه مارس 2013 خبر داد.


به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رهیاب یا روتر (router) داده ها را بر روی یک شبکه بهم پیوسته هدایت می کند و وسیله ای برای دستیابی به اینترنت یا شبکه های رایانه ای محلی بدون نیاز به کابل کشی است.


کوچکترین روتر بی سیم جهان محصول ایسوس ماه ژانویه در نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی الکترونیک (CES2013)‌ در لاس وگاس رونمایی شد و عرضه آن نیز به تازگی آغاز شده است.


روتر جیبی WL-330NUL با وزن 17.5 گرم، کمی بزرگتر از یک باتری قلمی سایز AA‌ و ابعاد آن 1.5*2*6.5 سانتی متر است.


این روتر شامل یک پورت اتصال USB2.0‌ و کابل است که اتصال بی سیم و با سیم به نوت بوک، تبلت و تلفن همراه هوشمند را امکان پذیر می کند.


هات اسپات داخلی وای فای (Wi-Fi)، پورت اترنت 100/10 مگابایت بر ثانیه و سازگاری با سیستم عامل های مختلف از جمله Win8، Mac OS‌ و iOS‌ از دیگر امکانات کوچکترین روتر جهان محسوب می شود.


عرضه این محصول از ماه مارس (فرودین 92) با قیمت 40 دلار در آمریکا آغاز خواهد شد.



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» یخچال‌های مجهز به اندروید سامسونگ در بازار اروپا

شرکت سامسونگ تا پایان امسال یخچال‌های مجهز به سیستم عامل اندروید و ماشین لباسشویی‌هایی با قابلیت اتصال به اینترنت را به بازار اروپا وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یخچال‌های مجهز به تبلت‌های اندروید سامسونگ افراد را قادر می‌کند از مواد درون یخچال و سفارش آن‌لاین خواروبار مطلع شوند.

ماشین‌های لباسشویی معروف این شرکت نیز با استفاده از برنامه‌های موبایل از راه دور کنترل می‌شوند.

به گفته مدیر فروش لوازم دیجیتال سامسونگ، راسل اوونز، یخچال‌های T9000 و ماشین‌های لباسشویی 12 کیلوگرمی، در سال جاری در انگلستان عرضه خواهند شد.

لوازم خانگی متصل به اینترنت سامسونگ، پیش‌تر، در بازارهای آمریکایی شمالی و آسیا موجود بود اما هنوز به بازارهای اروپا وارد نشده‌اند.

به گزارش تلگراف، اگرچه هنوز قیمت یخچال T9000 اعلام نشده، اما هم اکنون این محصول بدون صفحه لمسی در آمریکا حدود 4000 دلار به فروش می‌رسد.



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آموزش اعمال افکت loopy loop بر روی متن در فلش (Adobe Flash)

آموزش اعمال افکت loopy loop بر روی متن در فلش (Adobe Flash)

 

 

گام 1
یک سند جدید با ابعاد 300x200 ایجاد کرده،Frame Rate را 35 fps بگذارید.
گام 2
ابزارHorizontal Type را انتخاب کرده،متنی را تایپ کنید.
گام 3
Window > Effects&Presets (Ctrl+5) را انتخاب کنید.
گام 4
در پنلEffects&Presets گزینه Animation Presets > Text >  Rotation > Loopy Loop را انتخاب کنید.مانندنمونه:
گام 5
با استفاده از ابزارSelection و تکنیک  drag and dropافکتLoopy Loop  را از پنلEffects&Presetsروی متنی که تایپ کرده اید، بکشید.
گام 6
بهTimelineرفته طول فیلم را کم کنید تا با طول انیمیشن یکی شود.
گام 7
سپس گزینه Composition > Trim Comp را انتخاب کرده،به ناحیه کار بکشید.
گام 8
حال File > Export > Adobe Flash (Swf) را انتخاب کنید.
گام 9
یک سند دیگر با مشخصات زیر ایجاد کنید:
Width=300    Height=200   Frame Rate=35
گام 10
یکMovie ایجاد کرده نام آن را LoopyText_mc بگذارید.
گام 11
نام لایه جاری را loopy text بگذارید.
گام 12
گزینهFile > Import > Import to Stage (Ctrl+R) را انتخاب کرده،یک فایلswf ،import کنید.
گام 13
به ناحیه اصلی(Scene 1) برگردید.ابزارSelection را انتخاب کرده، Text Movie Clip  را از Library به روی ناحیه کار بکشید.
حال افکت را امتحان کرده ، لذت ببرید.



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آی فون خورشیدی در راه است

درحالی که با معرفی آی فن 5، عده ای عدم ارائه نوآوریهای اپل را مورد انتقاد قرار داده اند، خبر ثبت اختراع آی فنی که با انرژی خورشید کار می کند عکس این قضیه را ثابت می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در تلفنهای امروزی برخلاف تمام پیشرفتهایی که عرصه تلفن سازی صورت می گیرد، باطریها کمترین پیشرفت را داشته اند، نسلهای جدید تلفنها دارای قطعات الکترونیکی پیشرفته، صفحه نمایشهای بزرگتر و وضوح تصویر بالاتر هستند، درحالی که تمام این موارد نیازمند انرژی بیشتری از باطری است.
درحالی که براساس سبک و علایق کاربران امروز تلفنها باید تا جایی که امکان دارد باریک تر باشد که این امر گزینه های چندانی را برای طراحان تلفنهای جدید فراهم نمی کند.
بسیاری از کاربران امروز از ماشین حسابهایی که با انرژی خورشیدی کار می کنند استفاده کرده اند، اپل ایده ای برای استفاده از انرژی خورشیدی در تلفنهای هوشمند ارائه داده است و این ایده به عنوان یک اختراع در دفتر ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده با عنوان حسگر لمسی یکپارچه و قطعات خورشیدی ثبت شده است.
در این درخواست در توضیح حسگر لمسی یکپارچه و تنظیمات پنلهای خورشیدی که ممکن است در دستگاه های قابل حمل استفاده شود آمده است که آرایه های حسگر لمسی یکپارچه و سلولهای خورشیدی روی هم قرار گرفته ممکن است دربرگیرنده الکترودهایی باشد که هم برای جمع کردن انرژی خورشیدی و هم برای حس کردن آرایه حسگر لمسی استفاده می شود.
با تلفیق حسگرهای لمسی و لایه های سلولهای خورشیدی روی هم سطح این دستگاه ها ممکن است از آسیب هم حفظ شوند. این تجهیزات همچنین می تواند برای حس اپتیکال هم به کار رود.
برخلاف پنلهای خازنی برای صفحات لمسی تلفنهای امروز، این پنلهای جدید اپل می توانند به صورت همزمان برای گرفتن و تبدیل کردن نور به انرژی و همچنین حس لامسه به کار رود.
این نمودار نشان دهنده حس اپتیکال و تولید انرژی با استفاده از پنل خورشیدی است.
به رغم انتقادهای صورت گرفته ممکن است همه کاربران به این مسئله توجه نکرده باشند که اپل در آی فن 5 دستاور جدیدی را در صفحه نمایش ارائه کرده که موجب شده ضخامت آن به 7.6 میلیمتر برسد.
گفته شده است که شاید اپل نخستین سازنده ای نباشد که چنین دستاوری در عرصه دستگاه های تلفنهای همراه ارائه می دهد.



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
»

آیا می‌دانید خورشید فقط ۱ بر ۴۰٫۰۰۰جرم خود را از دست داده است.
آیا می‌دانید ایران ۱۰۱۸ شهر دارد.
آیا می‌دانید پر آب‌ترین رود ایران کارون در خوزستان است.
آیا می‌دانید بام ایران استان چهارمحال و بختیاری است.
آیا می‌دانید هر فردی در طول ۲۴ ساعت ۲۳ هزار بار نفس می‌کشد



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب