فناوری اطلاعات,,,,الکترونیک


   وبلاگ تخصصي الكترونيك و فناوري اطلاعات
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 187
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ الكتروIT خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

دنیای بازی های جدید
وب سایت رسمی فرهاد مجیدی
HMFun.loxblog.com
kharide sharj hamrahe aval
دانلود بازی های کامپیوتری
فناوری اطلاعات
انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا
پرسه های شیشه ای
همگام سازی شکری
سایت اطلاع رسانی کنفرانس ها
سایت آموزش مجازی مدارس امریکا
وبلاگ تخصصی کامپیوتر
دانشگاه تهران
روزنامه جام جم
هفته نامه عصر ارتباط
جدول زیبای مندلیف با جزئیات بیشتر
علم روز دنیا
اخبار IT
اخبار فناوري اطلاعات
آموزش زبان انگليسي
واژه نامه c.p.h
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
ترجه آنلاين متون
انجمن رباتيك
مرجع برنامه نويسي
دانلود مقالات رايگان
فني لرن
آموزش آنلاين زبان هاي خارجي
دانلود رايگان كتاب
دانلود نرم افزار
وبلاگ تخصصي برق
عنوان لینک
دنياي الكترونيك
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الكترو IT و آدرس subphonix.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» تكنولوژی WiFi چیست ؟

تكنولوژی WiFi چیست ؟
 WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبكه است كه به آن شبكه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبكه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید كامپیوترهای منزل یا محل كار خود را بدون نیاز به سیم به یكدیگر متصل كنید .

اگر در دفتر كار خود یك شبكه داشته باشید ، روش های بسیار زیادی برای اتصال كامپیوترهای شبكه شما به هم وجود دارد .

WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبكه است كه به آن شبكه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبكه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید كامپیوترهای منزل یا محل كار خود را بدون نیاز به سیم به یكدیگر متصل كنید . كامپیوترهایی كه شبكه را تشكلیل می دهند می توانند تا بیش از ۱۰۰ فوت از هم فاصله داشته باشند .

در این مقاله ما در مورد دو جنبه متفاوت WiFi بحث خواهیم كرد . اول ما در رابطه با تكنولوژی پایه كه امكان شبكه سازی WiFi را فراهم می كند بحث می كنیم .

سپس در مورد سخت افزار مورد نیاز برای ساخت شبكه WiFi توضیحاتی را ارائه می كنیم و سپس در مسیر درك مسائل مرتبط با تنظیم و دسترسی به یك WiFi hotspot در منزل به شما كمك می كنیم .

● شبكه Walkie_Talkie .
اگر می خواهید با شبكه سازی بیسیم در ساده ترین سطح آن آشنا شوید ، یك جفت Walkie_Talkie ارزان قیمت ۵ دلاری را در نظر بگیرید . اینها رادیوهای كوچكی هستند كه قادر به ارسال و دریافت امواج رادیویی می باشند . وقتی در یك Walkie_Talkie صحبت می كنید ، صدای شما توسط یك میكروفون دریافت می شود .
 
سپس به شكل یك فركانس رادیویی كد گذاری می شود و توسط آنتن آن ارسال می گردد . Walkie_Talkie دیگر می تواند امواج ارسال شده را توسط آنتن خود دریافت كند ، صدای شما را كه به شكل امواج رادیویی كد گذاری شده decode كند و آن را از یك بلند گو پخش نماید .

یك Walkie_Talkie نمونه مثل این ، با قدرت سیگنالی در حدود ۰.۲۵ وات امواج را ارسال می كند و برد آنها می تواند و برد آنها می تواند به حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ فوت برسد .
 
بیایید تصور كنیم كه شما قصد دارید دو كامپیوتر را با استفاده از تكنولوژی Walkie_Talkie در یك شبكه به هم وصل كنید :

شما هر دو كامپیوتر با یك Walkie_Talkie تجهیز می كنید .
شما برای هر دو كامپیوتر روشی را برای مشخص نمودن اینكه آیا قصد ارسال یا دریافت امواج را دارد معین می نمایید .

شما روشی را بمنظور تبدیل كد های باینری ( دودویی ) ۰ و ۱ ها به دو beep متفاوت كه Walkie_Talkie بتواند آنها را ارسال و دریافت كند و بین beep ها و ۰ و ۱ ها عمل تبدیل به انجام برساند مشخص می كنید .
این سناریو عملاً كار می كند . تنها مشكلی كه در این زمینه وجود دارد این است كه نرخ تبادل داده بسیار آهسته و كند است . یك Walkie_Talkie ۵ دلاری برای كار با صدای انسان طراحی شده است ، بنابراین شما نمی توانید حجم زیادی از داده ها را به این روش ارسال كنید . شاید ۱۰۰۰ بیت در ثانیه .

● تكنولوژی رادیویی WiFi .
رادیوهایی كه در WiFi استفاده می شود خیلی با رادیوهای بكار رفته در Walkie_Talkie های ۵ دلاری متفاوت نیست . آنها از توانایی ارسال و دریافت برخوردار هستند . آنها دارای قابلیت و توانایی تبدیل ۰ و ۱ ها به امواج رادیویی و سپس تبدیل آنها به ۰ و ۱ ها هستند .

سه تفاوت عمده بین رادیوهای WiFi و Walkie_Talkie ها وجود دارد :

رادیوهای WiFi كه با استاندارد های ۸۰۲.۱۱b و ۸۰۲.۱۱g كار می كنند در ۲.۴GHz امواج را ارسال می كنند ، در صورتیكه آنهایی كه از استاندارد ۸۰۲.۱۱a تبعیت می كنند در ۵GHz امواج را ارسال می نمایند . Walkie_Talkie های عادی عموماً در ۴۹MHz كار می كنند . فركانس بالاتر امكان نرخ های داده ای بالاتر را فراهم می كند .

رادیوهای WiFi از تكنیك های كد گذاری پیشرفته تری استفاده می كنند كه بنوبه خود موجب نرخ های داده ای بالاتری می شود . برای ۸۰۲.۱۱a و ۸۰۲.۱۱g ، تكنیك بكار گرفته شده ، orth_ogonal freguency_division multiplexing (OFDM) نام دارد . برای ۸۰۲.۱۱b این تكنیك با عنوان : Complementary Code Kying(cck) شناخته می شود .

رادیوهای بكار رفته در WiFi از قابلیت تغییر فركانس ها برخوردار هستند .

كارت های ۶۰۲.۱۱b میتوانند مسیقیماً بر روی هر یك از این سه باند ارسال شوند ، یا می توانند پهنای باند رادیویی در دسترس را به چندین كانال و hop frequency بین آنها تبدیل كنند . مزیت frequency hopping در این است كه در مقابل اختلال و پارازیت بسیار ایمن تر است و به چندین عدد از كارت های WiFi اجازه می دهد بطور همزمان و بدون ایجاد اختلال در كار هم با یكدیگر مكالمه كنند .

بدلیل اینكه آنها امواج را با فركانس های بسیار بالاتری در مقایسه با Walkie_Talkie ها ارسال می كنند ، و بدلیل تكنیك های كدگذاری بكار رفته در آنها ، رادیوهای WiFi می توانند در هر ثانیه داده های بسیار زیادی را اداره و كنترل كنند .

۸۰۲.۱۱b می تواند تا ۱۱ مگابیت در ثانیه ( اگر چه ۷ مگابیت درثانیه معمول تر است ، و ۸۰۲.۱۱b در صورتیكه اختلال زیادی وجود داشته باشد تا كمتر از ۱ یا ۲ مگابیت در ثانیه تنزل می كند ) را handle كند . ۸۰۲.۱۱g و ۸۰۲.۱۱a می توانند تا ۵۴ مگابیت در ثانیه را handle كنند ( اگر چه ۳۰ مگابیت در ثانیه معمول تر است ) .

شما ممكن است از اینكه نامگذاری از كجا نشات گرفته است دچار كنجكاوی شوید . انستیتوی مهندسان الكتریك و الكترونیك استانداردها را ایجاد می كند ، و آنها این استانداردها را به شكل منحصر به فردی شماره گذاری می كنند . استاندارد ۸۰۲.۱۱ شبكه های بیسیم را در بر می گیرد . حروف b،a و g به سه نوع استاندارد متفاوت اشاره می كنند :

۸۰۲.۱۱b اولین نسخه ای بود كه به بازار مصرف رسید و كندترین و ارزان قیمت ترین در بین این سه استاندارد محسوب می شود . همانگونه كه در بالا اشاره شد ، ۸۰۲.۱۱b در ۲.۴GHz ارسال می شود و می تواند تا ۱۱ مگابیت در ثانیه را كند .

۸۰۲.۱۱a نسخه بعدی این استاندارد بود كه در ۵GHz عمل می كند و قادر است تا ۵۴ مگابیت در ثانیه را handle كند .

۸۰۲.۱۱g تلفیقی از هر دو مورد قبل است كه در ۲.۴GHz عمل می كند اما دارای سرعت ۵۴ مگابیت در ثانیه ای ۸۰۲.۱۱a است .

خوشبختانه ، تمام این تكنولوژی های رادیویی در كارت WiFi گنجانده شده است كه كاملاً هم مخفی است . در واقع ، WiFi ، یكی از ساده ترین تكنولوژی هایی است كه شما از آن استفاده كرده اید
● اضافه كردن WiFi به یك كامپیوتر .

یكی از بهترین چیزها در مورد WiFi سادگی آن است . تعداد زیادی از laptop های جدید با كارت WiFi توكار به بازار عرضه شده اند ـ ـ در بسیاری از موارد شما برای شروع كار با WiFi مجبور به انجام هیچ كاری نیستید . همچنین افزودن یك كارت WiFi به یك laptop قدیمی تر یا به یك كامپیوتر رومیزی بسیار ساده است . كاری كه باید انجام دهید عبارت است از :

یك كارت شبكه ۸۰۲.۱۱b ، ۸۰۲.۱۱a یا ۸۰۲.۱۱g بخرید . ۸۰۲.۱۱g از مزیت سرعت های بالاتر و قابلیت كار و تطابق مناسب در تجهیرات ۸۰۲.۱۱b برخوردار است .

برای یك laptop ، این كار بطور معمول یك كارت PCMCIA كه آن را در شكاف PCMCIA كامپیوتر قابل حمل خود قرار می دهید خواهد بود . یا می توانید یك آداپتور بیرونی كوچك خریداری كنید و آن را به یك درگاه USB وصل كنید .
برای یك كامپیوتر رو میزی ، شما می توانید یك كارت PCI كه آن را در داخل كامپیوتر نصب می كنید خریداری كنید و یا یك آداپتور بیرونی كوچك كه می توانید از طریق كابل USB آن را به كامپیوتر متصل كنید تهیه نمایید .
كارت را نصب كنید .

درایورهای كارت را نصب كنید .

به hotspot دسترسی پیدا كنید .

یك hotspot عبارت است از یك نقطه برای یك شبكه WiFi كه یك جعبه كوچك است كه به اینترنت متصل شده است . این جعبه شامل یك رادیوی ۸۰۲.۱۱ است كه می تواند بطور همزمان با بیش از ۱۰۰ كارت ۸۰۲.۱۱ صحبت كند . در حال حاضرWiFi hotspot های زیادی در مكان های مثل رستوران ها ، هتل ها ، كتابخانه ها و فرودگاه ها وجود دارد . شما همچنین می توانید hotspot خودتان را به روشی كه ادامه این مقاله خواهید دید در منزل ایجاد كنید .



نويسنده : niloofar | تاريخ : چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آینده هوش مصنوعی

تاريخچه پيچيده هوش مصنوعى
هوش مصنوعى كارش را با نوعى زيست شناسى مصنوعى آغاز كرده است ، با نگاه كردن به زندگى جانداران و گفتن اينكه … آيا ما مى توانيم اعمال آنها را توسط ماشينها مدل سازى كنيم؟…فرض بر اين بوده است كه موجودات زنده ، سيستمهايى فيزيكى هستند كه ما آنها را مورد آزمايش قرار مى دهيم تا ببينيم در كجا مدل سازى آنها براى ما مفيد است و در كجا مناسب نيست. زيست شناسى مصنوعى به سير تكامل سيستمهاى فيزيكى، فرآيند رشد از كودكى تا بلوغ، تركيبات داخلى عصبى واين قبيل مسايل مى پردازد. يك زير مجموعه از زيست شناسى مصنوعى ، نوعى جانور شناسى مصنوعى است كه رفتارهاى حركتى، بينايى ، آموزشهاى زبان شناسى و برنامه ريزى و غيره را مورد توجه قرار مى دهد. زير مجموعه بعدى آن ، روانشناسى مصنوعى است كه به رفتارهاى بشرى در آنجا كه با استدلال ، زبان و سخنورى ، تمدنهاى اجتماعى و همه مسايل فلسفى مانند حس هوشيارى ، آزادى وغيره سر و كار دارد، مى پردازد. مردم با اعمالى مانند انجام محاسبات رياضى پيچيده واجراى يك بازى خوب شطرنج تحت تاثير قرار مى گيرند، اما در مقايسه با آن ، توانايى راه رفتن چندان مهم به نظر نمى رسد. شما نمى توانيد با افتخار به دوستانتان بگوييد: «نگاه كنيد ، من دارم راه مى روم.» چون آنها هم مى توانند مثل شما راه بروند.بنابراين مشكلاتى كه يك كودك نو پا هر روز با آن دست به گريبان است، به نظر خسته كننده و بسيار پيش پاافتاده مى آيد. بنابراين به نظر مى رسد پيچيده ترين مشكلات، آنهايى است كه نياز به انديشيدن دارد، مانند شطرنج و اثبات قضيه هاى رياضى. اما آنچه در
۵۰-۴۰ سال اخير اتفاق افتاده است، اين بوده كه چيزهايى از قبيل بازى شطرنج به طورى باور نكردنى براى كامپيوترها آسان شده است، در حاليكه ثابت شده است آموزش راه رفتن و حركت كردن بدون افتادن، براى يك كامپيوتر بسيار مشكل است. اعطاى توانايى داشتن احساسات و چيزهاى ناملموس ديگرى كه بيشترين رفتارهاى هوشمند انسانى را طلب مى كند، به ماشينها، بسيار مشكل است. بنابراين حيوانات و كودكان شايد الگوى مناسب و متقاعد كننده اى براى هوش مصنوعى باشند. ميليونها سال طول كشيده تا سير تكامل ميمونها كامل شود و تنها چند ميليون سال طول كشيده است تا همه چيزهايى كه ما تحت تاثير آنها قرار داريم پديد بيايد و ممكن است الگو بردارى از اعمال ساده وروزمره موجودى زنده به نظر ساده بيايد.
•هوش مصنوعى جديد و هدف گذارى جديد
تحولى در زمينه هوش مصنوعى ، با نامهايى از قبيل زندگى مصنوعى (
AL) و رفتارهاى تطبيقى به وجود آمده است كه به ترتيب تلاش مى كنند تا دوباره هوش مصنوعى را در مفهوم زيست شناسى مصنوعى و جانورشناسى مصنوعى قرار دهد.
در اينجا راهكار اصلى اين است كه ، ما بيشتر نياز داريم تا لايه هاى حيوانى رفتارهاى بشرى را بشناسيم و بفهميم، قبل از آنكه بتوانيم روياى هوش مصنوعى را در ايجاد هوشى كامل و متقاعد كننده تحقق بخشيم. هوش مصنوعى، هنوز و مثل هميشه توسط مدلهاى علمى آموزشى رو به پيشرفت است . تلاش هاى بسيار زيادى توسط افرادى مانند راجر پنرز و جرالد ادلمن ، انجام شده است، تا هوش مصنوعى را تكذيب كنند و نشان بدهند اجراى آن غير ممكن است . اما هيچ يك از اين تلاش ها تا كنون به نتيجه نرسيده است و اين تنها به خاطر عدم توافق با تحليلگران فلسفى آنها است و همچنين شايد به اين علت است كه آنها نتوانستند الگوى منطقى و جايگزينى تهيه كنند. پيشرفت ما در علم ، از ساختن اشيا و اجراى آزمايشها حاصل مى شود و خروج ماشينهاى جديد و عجيب از آزمايشگاه هاى هوش مصنوعى ، ابدا پايان نيافته است. بر عكس، اخيرا توسط دستاوردهاى بيولوژيكى جديد تقويت شده است.
در حقيقت هدف گذارى قديمى احيا شده است. پروفسور كوين وارويك اخيرا پيش بينى كرده است كه روشهاى جديد ما را به هوش مصنوعى در سطح بشرى هدايت مى كند. من و بسيارى ديگر مانند من در هوش مصنوعى جديد، تصور مى كنيم كه هنوز هوش مصنوعى در مرحله »فيزيك پيش از نيوتن» است؛ و علت اين است كه راه مشخصى براى رسيدن به هوشى در سطح بشرى ، از طريق ربات هاى بى مصرف قديمى و برنامه هاى نرم افزارى شكننده كه ما امروزه در اختيار داريم، وجود ندارد. يك سرى كنكاشهاى علمى عميق لازم است. آنچه كه ما تلاش مى كنيم تا در نسل بعدى انجام دهيم ، اين است كه بفهميم مسايل ضرورى و مهم ، كدام ها هستند.
• ممكن است هرگز اتفاق نيفتد اما نه به آن دليلى كه شما فكر مى كنيد
من فكر مى كنم افرادى كه فكر مى كنند رباتها دنيا را پريشان مى كنند ، بايد به كنفرانس هاى رباتيك بروند و ببينند كه چگونه رباتها تلاش مى كنند تا فقط راه بروند! آنها به زمين مى خورند ، به ديوارها بر خورد مى كنند و با پاها يا چرخهايشان در هوا معلق هستند. آنها بيشتر درمانده هستند تا تهديد آميز. آنها واقعا شيرين هستند. من يك بار در آزمايشگاه رباتيك
MIT بودم و به COG ، آخرين رباط رادنى بروك ، نگاه مى كردم . شبيه انسان بود ، اما پا نداشت، يك پيكره از نيم تنه به بالا ، با دو چشم و....من آن را در يك بعدازظهر يكشنبه در آزمايشگاهى تاريك ديدم كه همه به خانه هايشان رفته بودند و من برايش واقعا احساس تاسف كردم. اگر شما به فرق بين اين موجود وآنچه بيشتر جانداران در زندگى شان تجربه مى كنند، كه توسط گروهى از بزرگسالان در احاطه هستند و كنار پدر و مادرشان رشد مى كنند كه دايم مراقب آنها هستند، توجه كنيد،آن وقت متوجه مى شويد كه اين سيستمهاى مصنوعى نوعى زندگى هاى بسيار محدودى دارند. بحثى كه من بيان مى كنم اين است كه ممكن است براى سيستم هاى هوش مصنوعى محدوديتهايى وجود داشته باشد ، اما نه به دليل فرضيه …هوش مصنوعى نيرومند غلط است… ، بلكه به دلايل ديگرى. شما نمى توانيد انتظار داشته باشيد كه هوشمندهاى مصنوعى منفرد و منزوى ، تنها در آزمايشگاهها ، بسازيد؛ مگر اينكه اين موجودات بتوانند فرصت داشتن فرهنگ وتمدنى را داشته باشند كه كنشهاى اجتماعى آنها را با چيزهايى كه شبيه شان هستند، تعريف كند. اما ما نميتوانيم ميليونها از اين روباتها را بسازيم و اين امكان را براى آنها فراهم كنيم كه تمدن، زبان و اجتماعات ابتدايى خود را توسعه دهند. ما نمى توانيم، زيرا زمين قبلا پر شده است.

ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آیمک جدید 2012 رونمایی شد

فیل شیلر با نمایش دادن تصویر آیمک 2012 و سپس ساکت ایستادن در کنار آن اجازه داد حضار به شدت این محصول جدید را که با طراحی نو از راه رسیده تشویق کنند. محصولی با طراحی جذاب که شیشه جلوی آن لبه تا لبه دستگاه (به جز حاشیه پایین) را پوشانده.

تا وقتی که شیلر آن را نچرخانده بود فکر می‌کردیم کمتر از 2.5 سانتی متر ضخامت داشته باشد ولی این‌طور نیست، بلکه ضخامت بدنه به طرزی هوشمندانه از لبه‌ها تا نقطه اتصال به پایه در پشت، به تدریج افزایش یافته. در واقع ضخامت دستگاه در جایی بیشتر است که موقع دیدن آن از کنار، کمتر به چشم می‌آید؛ اگر نمی‌توانی محصول را به اندازه کافی باریک کنی، کاری کن که باریک به نظر برسد!

appleipadminiliveblog20124859.jpg

ضخامت دستگاه در لبه‌ها فقط و فقط 5 میلیمتر است. پنل نمایشگر نیز تنها 5 میلیمتر ضخامت دارد و به طور کامل به شیشه رویی دستگاه چسبانده شده. مدل 21.5 اینچی آیمک جدید رزولوشن 1920 در 1080 را ارائه می‌کند و مدل 27 اینچی رزولوشن 2560 در 1440 را (استاندارد رتینا به آیمک نیامده). استفاده از تکنولوژی IPS سبب شده تا زاویه دید 178 درجه و روشنایی معادل 300 نیت در معرض دید کاربر قرار بگیرد و البته بازتاب نور نیز 75٪ نسبت به مدل‌های قبلی کاهش یافته.

دوربین FaceTime از نوع HD با کیفیت فیلمبرداری 720p، اسپیکرها و میکروفون‌های دو تایی استریو، پردازنده‌های Core i5 یا i7  (به طور انتخابی)، گرافیک انویدیا Kepler، رم 32 گیگابایتی، و حافظه داخلی "768 گیگابایت از نوع فلش یا 3 ترابایت از نوع HDD یا تلفیق این دو" مشخصات فنی این غول رومیزی هستند.

3 پورت USB و 3 پورت Thunderbolt نیز در پشت دستگاه قرار دارد. باید این آیمک را رخ به رخ دید. از دور که بسیار جذاب می‌نماید. کمترین قیمت مدل 21.5 اینچی 1299 دلار است و نیز ارزان‌ترین ایمک 27 اینچی 1799 دلار قیمت دارد.


نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اعلام قیمت محصولات ویندوز 8 اچ پی

قبل از این خبرهای مختلفی درباره خصوصیات فنی و جزئیات محصولات ویندوز 8 اچ پی منتشر شده بود. و بالاخره این شرکت امروز رسما زمان عرضه و قیمت گل های سرسبدش را اعلام کرد. این محصولات شامل مجموعه ای از نوت بوک ها، تبلت-لپ تاپ های هیبریدی، کامپیوترهای آل-این-وان و کامپیوترهای رومیزی هستند.

لپ تاپ هیبریدی 11.6 اینچی Envy x2 که از پردازنده Clover-Trail سری اتم اینتل بهره می برد، قرار است از چهاردهم نوامبر (۲۴ آبان) با قیمت ۸۵۰ دلار راهی بازار شود. قرار است این هیبرید را گروهی از محصولات دیگر همچون Envy touchSmart Ultrabook 4 و Phoenix h9 دسک تاپ و Pavilion dm1 همراهی کنند.

در خصوص قیمت تبلت بیزنس اسرار آمیز ElitePad 900 این شرکت هنوز جزئیات زیادی اعلام نشده است. اچ پی هم به این نکته در خصوص آن اکتفا کرد: کسانی که خواهان داشتن این تبلت هستند، می توانند از اوایل سال میلادی آینده آن را با اکانت رایگان ۵۰ گیگابایتی کلود Box خریداری کنند. در پایان هم به صورت خلاصه به مشخصات کلی و قیمت های خانواده ویندوز 8 اچ پی می پردازیم:

- HP Envy X2 hybrid یک تبلت ۱۱ اینچی با پردازنده اتم اینتل و رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است که با داک کیبرد از ۱۴ نوامبر و با قیمت ۸۵۰ دلار به بازار خواهد آمد.

- HP Envy TouchSmart Ultrabook 4 یک اولترابوک ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل که از پردازنده اینتل بهره مند بوده و با صفحه نمایش لمسی قیمت آن از ۹۰۰ دلار شروع می شود.

- HP Phoenix h9 یک کامپیوتر دستک تاپ با پردازنده ایوی بریج اینتل و کارت گرافیک انویدیا یا AMD است که از هم اکنون با قیمت ۹۰۰ دلار به فروش می رسد.

- HP Pavilion dm1 یک اولترابوک کارآمد ویندوز 8 است که با سرویس دو ساله 4G تی‌موبایل، ۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

- HP EliteBook Folio 9470m هم یک لپ تاپ ۱۴ اینچی با پردازنده ایوی بریج اینتل است که قرار است با قیمت ۱۰۵۰ دلار از ۲۶ اکتبر (۵ آبان) وارد بازار شود.


نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» صنعت هارد دیسک بازهم جان گرفت

 

حتماً به یاد دارید که سال گذشته سیل تایلند باعث کاهش بی‌سابقه تولید و در نتیجه عرضه هارد دیسک ها شد. حالا تحقیق جدید IHS iSuppli نشان می‌دهد که صنعت ساخت اچ.دی.دی برای کامپیوترهای شخصی به‌ طور کامل خود را بازیابی کرده و قرار است یک رکورد تازه به جای بگذارد؛ یعنی 4.3 درصد بیشتر از بالاترین رکورد قبلی.
انتظار می‌رود که تا پایان سال میلادی 524 میلیون هارد دیسک برای استفاده در کامپیوترهای شخصی تولید شود. می‌پرسید چه عاملی باعث رشد تقاضا شده؟ تقاضای اضافه را باید زیر سر ویندوز 8 و خانواده اولترابوک‌ها دانست.
اما اگر فکر می‌کنید که این رشد عرضه باعث کاهش قیمت‌ها هم خواهد شد، یک خبر بد برای شما داریم. کاهش قیمت‌ها به سرعت رخ نخواهد داد و IHS iSuppli پیش‌بینی می‌کند بازگشت قیمت به زیر سطح قبل از سیل تایلند، تا سال 2014 محقق نشود. پیش‌بینی برای رشد عرضه، تعداد 575.1 میلیون هارد دیسک در سال 2016 را نشان می‌دهد.



نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» موسی برای خنک کردن کف دست

mouse_narenji_ir.jpg

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حین کار با موس کف دستتان عرق کند و یا به دلیل لیز شدن سطح پوست انگشتانتان کنترل موس و ادامه کار با آن برایتان کمی سخت و نا خوشایند باشد. چاره اش این موس 35 دلاریست.

در قسمت بر آمدگی این موس یک عدد فن بسیار کوچک و ظریف کار گذاشته شده تا بتواند در هنگام کار کف دست را خنک کرده و گرما را خارج کند. در ضمن در اطراف فن مذکور  یک صفحه نمایش الکترونیکی در نظر گرفته شده که می تواند پیغام هایی را به صورت از راه دور دریافت کرده و آن ها را با چراغ های LED قرار گرفته بر روی سطح برد به نمایش بگذارد. این قابلیت برای زمانی می تواند مفید باشد که نیاز دارید سیستم خود را در حالت Stand by بگذارید. می توانید برای برادرتان پیام بگذارید «به موس دست نزن بچه!» و با خیال راحت سیستم خود را رها کنید. این موس در دو رنگ سبز و قرمز ساخته شده و  به زودی در اغلب فروشگاههای ادوات جانبی کامپیوتر ها در دسترس خواهد بود



نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بارکدهای صوتی

این روزها انتقال اطلاعات با ابزارهای بی سیم مانند بلوتوث به کاری معمول میان کاربران تبدیل شده و ان اف سی نیز کم کم جای خود را در میان گجت های ما باز می کند. اما حال نوبت به یک ایده جدید رسیده است: ساخت بارکدهای صوتی و انتقال اطلاعات از طریق صدا.

تصور کنید که یک سطح با شیارهای مختلف دارید. حالا اگر با ناخن روی آن بکشید صدایی تولید می شود که متناسب با شیارهای روی آن است. ایده این است که تلفن هوشمند یا کامپیوتر شما می تواند با میکروفن اش این صدا را شناسایی و بر اساس آن دستوری را اجرا کند. ایده ای بسیار ساده اما هوشمندانه و کاربردی که توسط محققین دانشگاه کارنگی ملون تبدیل به واقعیت شده است.

نکته عالی در اینجا است که می توان این شیارها را روی سطح اشیا مختلفی ایجاد کرد. پلاستیک، شیشه، چوب و… هزینه اجرا نیز بسیار ارزان است. حالا با کشید یک سکه یا هر چیز دیگری می توان یک صدای به خصوص تولید کرد که کار بارکد را انجام می دهد.


IMG_6353s_narenji.jpg

در عین حال تلفن های هوشمند و کامپیوترها هم نیاز به سنسور جدیدی ندارند و میکروفن آنها به همراه یک نرم افزار این قابلیت را به آنها اضافه خواهد کرد.

حالا باید دید که در آینده چقدر از این ایده استفاده می شود و آیا این بارکدهای صوتی مورد استفاده عمومی قرار می گیرند یا فقط یک ایده هوشمندانه هستند که در سطح تحقیقاتی باقی می مانند.


IMG_6364s_narenji.jpg



نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» Gadget چیست ؟

Gadget چیست ؟

کارگاه گجت سلام میکند

Gadget به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند.


به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را Gadget می نامند.



نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سری جدید پردازنده های 8 هسته ای

Advanced Micro Devices یا همان AMD سری جدیدی از پردازنده های هشت هسته ای خود موسوم به Vishera را برای کامپیوترهای با کارایی بالا و گیمرها معرفی کرد. پردازنده های جدید سری FX اِی ام دی در کامپیوترهای سخت جان ویژه بازی، ۲۴ درصد فریم ریت (frame rate) بهتری را در اختیارتان خواهند گذارد.



AMD امروز چندین مدل مختلف از پردازنده های جدید خود را رونمایی کرد: FX-8350 با سرعت 4.0 گیگاهرتز، FX-8320 با سرعت 3.5 گیگاهرتز، FX-6300 با سرعت 3.5 گیگاهرتز و FX-4300 با سرعت 3.8 گیگاهرتز. قیمت این پردازنده های جدید هم به ترتیب ۱۹۵، ۱۶۹، ۱۳۲ و ۱۲۲ دلار اعلام شده است. AMD می گوید ماشین های محاسبه مجهز به این پردازنده ها می توانند در قیمت، سرعت و قدرت با بهترین پیشنهادات اینتل رقابت تنگاتنگی داشته باشند.



مدل FX-8350 با اورکلاک شدن و استفاده از سیستم خنک کننده ویژه AMD می تواند تا سرعت 5.0 گیگاهرتز را برای پردازش های تان فراهم آورد. همچنین کلیه پردازنده های جدید سری FX از قابلیت Turbo Core هم برخوردارند که باعث افزایش کارایی سیستم در انجام چندین کار همزمان یا مولتی تسکینگ می شود. برای مثال مدل FX-8350 در حالت توربو به جای 4.0 گیگاهرتز، با سرعت 4.2 گیگاهرتز به انجام کارها می پردازد.



پردازنده های سری FX Vishera در واقع بخشی از پلتفرم Volan این شرکت هستند. این پردازنده ها از هسته های Piledriver استفاده می کنند که جانشینی برای هسته های Bulldozer هستند. این هسته های جدید تقریبا ۱۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به هسته های Bulldozer از خود نشان داده اند. این پردازنده ها از تکنولوژی ۳۲ نانومتری تبعیت می کنند و حاوی بیش از 1.2 میلیارد ترانزیستور هستند.



برای مقایسه بد نیست که بدانید مدل FX-8350 که ۱۹۵ دلار قیمت گذاری شده، ۴۰ دلار ارزان تر از پردازنده اینتل Core i5-3570K است که سرعت پایین تر و کش L3 کمتری دارد. یا مدل ۱۲۲ دلاری چهار هسته ای FX-4300 با قیمتی برابر با اینتل i3-2120 در صورت استفاده از سیستم خنک کننده آبی، می تواند تا ۵ گیگاهرتز اورکلاک شود.



این رقابت قیمتی-قدرتی با اینتل را می توان در محصولات combo این شرکت هم دید. برای مثال با پرداخت ۳۷۲ دلار می توانید یک پردازنده FX-8350 به همراه واحد گرافیکی Radeon HD 7850 را در اختیار داشته باشید که کارایی آن ۲۵ تا ۷۰ درصد بهتر از نمونه هم قیمت خود در شرکت اینتل (پردازنده Core i5 3570K به همراه واحد گرافیک GeForce GTX 650 Ti) است.



نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» Fusion Driveچیست؟

اپل در شب سه شنبه 2 آبان، آخرین مراسم معرفی محصول خود در سال 2012 را برگزار کرد. در بین ویژگی‌های جدیدی که برای آیمک و مک مینی معرفی شد، یک ویژگی جدید و جالب به نام Fusion Drive نیز به چشم می‌خورد که آقای فیل شیلر آن را این گونه معرفی کرد: «ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار» که یک SSD با ظرفیت 128 گیگابایت را در کنار HDD با ظرفیت 1 یا 3 ترابایت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این اولین بار است که اپل یک درایو ذخیره سازی از نوع هیبریدی (نه به معنای رایج) را روی محصولات خود ارائه می‌کند.

SSD و HDD در قالب یک بسته ذخیره سازی واحد در فیوژن درایو ادغام شده‌اند طوری که عملکرد بهتر و سرعت‌های بازخوانی و ثبت داده‌های بالاتری را در اختیار می‌گذارند. اپل می‌گوید که فیوژن درایو "برنامه‌های اصلی هسته OS X را روی SSD" ذخیره می‌کند، ولی اسناد و سایر محتواهای رسانه‌ای روی هارد دیسک قرار می‌گیرند و البته این بستگی به دفعات و میزان استفاده کاربر از هر یک از این موارد دارد.

نکته قابل ذکر این است که جادوی اصلی توسط خود سیستم عامل OS X صورت می‌گیرد. بخش نرم افزاری فیوژن درایو به نظاره می‌نشیند تا ببیند که شما از کدام نرم افزارها و فایل‌ها بیشتر استفاده می‌کنید و سپس آنها را به طور خودکار (بدون اینکه حتی متوجه شوید) به SSD انتقال می‌دهد و البته که در روندی معکوس، نرم‌افزارها و فایل‌های کمتر مورد استفاده را نیز از SSD به هارد درایو انتقال می‌دهد (مجدداً به طور اتوماتیک.)

  آیا فیوژن درایو همان Cache (کش) است؟ خیر، مفهوم کش زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که داده‌ها برای روی SSD موقتاً کپی شوند، با سرعت بالا مورد استفاده قرار گیرند و سپس تغییرات روی هارد دیسک ذخیره شود و بعد از پایان کار، اطلاعات از روی SSD پاک شود تا برای استفاده‌های بعدی خالی باشد. ولی در فیوژن، SSD میزبان دائمی داده‌ها و برنامه‌هایی است که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

201210fusiondrive2.jpg

  کاربر در لایه رویی سیستم عامل چند درایو را مشاهده می‌کند؟

برنامه‌های هسته سیستم عامل دو درایو را در لایه عملیاتی می‌بینند ولی در لایه رویی، کاربر و اپلیکیشن‌ها فقط فیوژن درایو را می‌بینند. به عبارت دیگر اختصاص فضا به طور اتوماتیک صورت می‌گیرد و کاربر با یک فضای یکپارچه 1.12 یا 3.12 ترابایتی روبرو است.



  بک آپ (پیشتیبان گیری) چطور صورت می‌گیرد؟

"تایم ماشین" از فیوژن درایو یک بک آپ کلی می‌گیرد. اگر یکی از درایوهای خود (SSD یا HDD) را از دست بدهید نیاز خواهید داشت که یک بازخوانی کلی برای اطلاعات انجام دهید.



  فیوژن درایو محدودیت خاصی هم دارد؟

فیوژن درایو آمده تا عملکرد کلی سیستم را از منظر انجام عملیات‌های مهم ارتقا دهد. اما چند مورد نیز درباره آن وجود دارد که می‌تواند بسته به دلایل خرید آیمک یا مک مینی، برای برخی کاربران عیب تلقی شود. نخست اینکه تنها می‌توان یک پارتیشن اضافه بر روی HDD درست کرد؛ دوم اینکه آن پارتیشن جزئی از فیوژن درایو تلقی نخواهد شد، البته می‌توان از آن برای نصب ویندوز در کنار OS X استفاده کرد؛ سوم اینکه SSD قابل پارتیشن بندی نیست.



در ضمن اگر شما یک هارد اکسترنال به سیستم خود متصل کنید، OS X آن را به عنوان بخشی از فیوژن درایو شناسایی نخواهد کرد؛ به این معنا که آن درایو در ذخیره هوشمند اطلاعات، بازی داده نخواد شد. همچنین برنامه‌های کمکی جداگانه‌ای که برای بهینه سازی فضای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بایستی توسط توسعه دهنده بهینه سازی شوند تا به فیوژن دسترسی پیدا کنند.



احتمالاً این پرسش را دارید که آیا فیوژن درایو به مک بوک ها هم خواهد آمد یا خیر؟ پاسخ منفی است زیرا نیازی به آن نیست. اپل به دنبال هر چه باریک‌تر نمودن خانواده مک بوک است و HDD یکی از موانع بزرگ در این راه تلقی می‌شود؛ حتماً می‌دانید که در مک بوک پرو رتینا نیز هارد دیسک از ساختار محصول حذف شده. در اصل فیوژن درایو راهکاری برای آیمک و مک مینی است تا بدون افزایش قیمت -ناشی از استفاده از SSD- اپل بتواند سرعت بیشتری را در اختیار کاربران رومیزی قرار دهد.



اینها اطلاعات کلی و اولیه هستند. بدیهی است که پس از عرضه محصولات جدید اپل، اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری درباره فیوژن درایو به دست خواهد آمد.



نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پادکست چیست؟!

پادکست چیزی شبیه یک شوی تلویزیونی است که با فرمت صدا منتشر میشود و شاید یک وبلاگ است که با فرمت صدا ایجاد میشه و نه بصورت متن. پادکست ها نیز مانند وبلاگ ها دارای موضوعات مختلفی هستند . ورزشی ، علمی ، تاریخی ، طنز ، خبری و غیره

چیزی که در مورد پادکست ها جالب است حالت صوتی آن ها است که علاوه بر دارا بودن جذابیت شنیداری شما را قادر میسازد تا آن را روی کامپوتر خود دانلود کنید و بعدا آن را روی PC و یا MP3-player خود گوش کنید. وقتی شما صدای شخص گوینده را به جای فونت های کامپیوتر میشنوید ، حس نزدیک تری نسبت به گوینده پادکست دارید که در متون یک وبلاگ به راحتی حس نمیشود. همین موضوع باعث رشد سرویس های بزرگی شده است که به شما پادکست رایگان میدهند.

سرویس های رایگان پادکست

پرشین کست : اولین سرویس پادکست فارسی است که علاوه بر یک وبلاگ جمع و جور، یک پادکست نیز به شما میدهد که فایل های صوتی گفتارهای خود را درآن آپلود کنید و دیگران علاوه بر دیدن متن وبلاگ شما ، صدای شما را نیز بشنوند . شما میتوانید برای صدای پس زمینه پادکست خود از موسیقی های ملایم استفاده کنید تا پادکست جذاب تری داشته باشید.

چگونه پادکست خود را در موتور های جستجو ثبت کنیم ؟

سایت یاهو بزرگترین سرویس جستجو و ثبت پادکست ها را راه اندازی نموده است و شما را قادر میسازد تا در میان میلیون ها پادکست جستجو کنید . همچنین در این سایت شما میتوانید براحتی پادکست خود را با موضوع خاصی ثبت کنید. برای ثبت پادکست خود به آدرس podcasts.yahoo.com/publish مراجعه کنید و لینک فید پادکست خود را وارد کنید تا پادکست های شما نیز در نتایج جستجوی یاهو ظاهر شوند.



نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» هوش مصنوعی چیست ؟

 

« هوش مصنوعی، دانش ساختن ماشین‌‌ ها یا برنامه‌های هوشمند است. »   همانگونه كه از تعریف فوق-كه توسط یكی از بنیانگذاران هوش مصنوعی ارائه شده است- برمی‌آید،حداقل به دو سؤال باید پاسخ داد:
1ـ هوشمندی چیست؟
2ـ برنامه‌های هوشمند، چه نوعی از برنامه‌ها هستند؟تعریف دیگری كه از هوش مصنوعی می‌توان ارائه داد به قرار زیر است:
   « هوش مصنوعی، شاخه‌ایست از علم كامپیوتر كه ملزومات محاسباتی اعمالی همچون ادراك (Perception)، استدلال(reasoning) و یادگیری(learning) را بررسی كرده و سیستمی جهت انجام چنین اعمالی ارائه می‌دهد.»و در نهایت تعریف سوم هوش مصنوعی از قرار زیر است:
   «هوش مصنوعی، مطالعه روش‌هایی است برای تبدیل كامپیوتر به ماشینی كه بتواند اعمال انجام شده توسط انسان را انجام دهد.»   به این ترتیب می‌توان دید كه دو تعریف آخر كاملاً دو چیز را در تعریف نخست واضح كرده‌اند.
1ـ منظور از موجود یا ماشین هوشمند چیزی است شبیه انسان.
2ـ ابزار یا ماشینی كه قرار است محمل هوشمندی باشد یا به انسان شبیه شود، كامپیوتر است.   هر دوی این نكات كماكان مبهم و قابل پرسشند. آیا تنها این نكته كه هوشمندترین موجودی كه می‌شناسیم، انسان است كافی است تا هوشمندی را به تمامی اعمال انسان نسبت دهیم؟ حداقل این نكته كاملاً واضح است كه بعضی جنبه‌های ادراك انسان همچون دیدن و شنیدن كاملاً ضعیف‌تر از موجودات دیگر است.   علاوه بر این، كامپیوترهای امروزی با روش‌هایی كاملاً مكانیكی(منطقی) توانسته‌اند در برخی جنبه‌های استدلال، فراتر از توانایی‌های انسان عمل كنند.   بدین ترتیب، آیا می‌توان در همین نقطه ادعا كرد كه هوش مصنوعی تنها نوعی دغدغه علمی یا كنجكاوی دانشمندانه است و قابلیت تعمق مهندسی ندارد؟(زیرا اگر مهندسی، یافتن روش‌های بهینه انجام امور باشد، به هیچ رو مشخص نیست كه انسان اعمال خویش را به گونه‌ای بهینه انجام می‌دهد). به این نكته نیز باز خواهیم گشت.   اما همین سؤال را می‌توان از سویی دیگر نیز مطرح ساخت، چگونه می‌توان یقین حاصل كرد كه كامپیوترهای امروزین،

بهترین ابزارهای پیاده‌سازی هوشمندی هستند؟

   رؤیای طراحان اولیه كامپیوتر از بابیج تا تورینگ، ساختن ماشینی بود كه قادر به حل تمامی  مسائل باشد، البته ماشینی كه در نهایت ساخته شد(كامپیوتر) به جز دسته ای خاص از مسائلقادر به حل تمامی مسائل بود. اما نكته در اینجاست كه این «تمامی مسائل» چیست؟ طبیعتاً چون طراحان اولیه كامپیوتر، منطق‌دانان و ریاضیدانان بودند، منظورشان تمامی مسائل منطقی یا محاسباتی بود. بدین ترتیب عجیب نیست، هنگامی كه فون‌نیومان سازنده اولین كامپیوتر، در حال طراحی این ماشین بود، كماكان اعتقاد داشت برای داشتن هوشمندی شبیه به انسان، كلید اصلی، منطق(از نوع به كار رفته در كامپیوتر) نیست، بلكه احتمالاً چیزی خواهد بود شبیه ترمودینامیك!

       به هرحال، كامپیوتر تا به حال به چنان درجه‌ای از پیشرفت رسیده و چنان سرمایه‌گذاری عظیمی برروی این ماشین انجام شده است كه به فرض این كه بهترین انتخاب نباشد هم، حداقل سهل‌الوصول‌ترین و ارزان‌ترین و عمومی‌ترین انتخاب برای پیاده‌سازی هوشمندیست.

 

ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» هکر ایمیل "سارا پیلین" چگونه به دام افتاد؟

 
در خبرها داشتیم که ایمیل خانم سارا پیلین فرماندار کنونی آلاسکا و نامزد جمهوری‌خواهان برای مقام معاونت ریاست جمهوری هک شد.

این موضوع سر و صدای در اینترنت به پا کرد، موج حملات هم علیه خانم پیلین شکل گرفت، چرا که معلوم شد ایشان از ایمیل خود در یاهو gov.sarah@yahoo.com هم برای کارهای شخصی و هم کارهای دولتی استفاده می‌کرده است! (باعث تاسف است که این امر در ایران هم رواج دارد و برخی مواقع برای کارهای اداری هم از ایمیل‌های رایگان مانند یاهو و جی‌میل و...استفاده می‌شود.)

چند روز قبل شخصی در یک انجمن اینترنتی مشهور، ادعا کرد که ایمیل خانم پیلین را هک کرده است، او بر خود نام Rubico را نهاده بود.

اما او چگونه موفق به چنین کاری شده بود؟ با روش‌های پیچیده هک؟!

هرگز! در واقع خانم پیلین در مدیریت اکانت خود در یاهو آنقدر ناشی بود که من و شما و یا هر کاربر تازه وارد اینترنت هم می‌توانست به سادگی ایمیل او را هک کند!

Rubico به راحتی توانسته بود پسورد ایمیل پیلین را اصطلاحا «ریست» کند:

آدم همیشه ممکن است، پسورد خودش را فراموش کند، بنابراین وقتی یک شخص در یاهو حساب کاربری باز می‌کند، از او خواسته می‌شود، به یک سری از سؤالات هم پاسخ بدهد، سؤالات ساده‌ای از قبیل اینکه نام حیوان دست‌آموز خانگی‌اش چه بوده و یا مدرسه ابتدایی‌اش چه نام داشته است. اگر روزی روزگاری کسی پسوردش را فراموش کند، می‌تواند با دادن پاسخ صحیح به چند تا از همین سوال‌ها، پسوردش را ریست کند.

خیلی از کاربران حواسشان هست و به این سؤالات پاسخ‌هایی غیرواضحی می‌دهند، طوری که فقط خودشان بتوانند، در وقت نیاز به این سؤالت پاسخ بدهند. اما ظاهرا خانم پیلین صداقت زیادی داشت، یا با احتمال بیشتر اصلا از اهمیت این سؤالات و پاسخ‌هایشان مطلع نبود، طوری که خیلی ساده به همه این سؤالات در هنگام درست کردن حساب کاربری، جواب‌های سرراست داده بود!

Rubico  هم دقیقا از همین موضوع استفاده کرد، اگر کسی فرماندار یکی از ایالت‌های آمریکا و مهم‌تر از آن نامزد مقام معاونت ریاست جمهوری باشد، پیدا کردن پاسخ بعضی از این سؤال‌ها اصلا دشوار نیست. بنابراین Rubico توانست به راحتی پاسخ بدهد که تاریخ تولد پیلین کی بوده، کدپستی پیلین چیست و کجا برای اولین بار شوهرش را ملاقات کرده است. (دبیرستان وازیلا Wasilla)!

به همین سادگی Rubico پسورد میل پیلین را به popcorn ریست کرد!، وارد میلش شد،عکس‌هایی از صفحات ( اسکرین‌شات‌هایی)‌ گرفت و شروع کرد به پز دادن در انجمن اینترنتی!

اما چگونه هکر باهوش ما لو رفت؟!

Rubico  برای اینکه لو نرود، با استفاده از یک پروکسی سرور عملیات بالا را انجام داد. حتما می‌دانید که اگر یک کاربر با یک پروکسی سرور وارد یک سایت شود، به جای آی‌پی خودش، ‌آی‌پی سرور، در لاگ‌های سایت منتشر می‌شود. پس Rubico مطمئن بود که FBI، با استفاده از اطلاعات لاگ‌های یاهو، نمی‌تواند، آی‌پی‌اش را پیدا کند.

اما Rubico چندان باهوش نبود! او در اسکرین‌شات‌هایی که ذوق زده منتشر کرده بود، یک اشتباه مخرب و غیرحرفه‌ای انجام داده بود: آدرس پروکسی سرور که او از آن استفاده کرده بود، کاملا در نوار آدرس اسکرین‌شات‌ها مشخص بود!!

مقامات FBI، با صاحب پروکسی مورد نظر تماس گرفتند، او از اینکه سرویسش برای انجام کار غیرقانونی مورد سوء استفاده قرار گرفته است، ابراز نگرانی کرد. از او خواسته شد، به هیچ عنوان اطلاعات لاگ سرور خود را پاک نکند.

اما قبل از اینکه نیازی به پیدا کردن اطلاعات لاگ شود، هکرهای کلاه سفید، توانستند، Rubico را پیدا کنند. آنها به سادگی ایمیلی را که Rubico از آن در انجمن استفاده کرده بود، پیدا کردند: rubico10@yahoo.com.

جستجوی ساده‌ای در گوگل و یوتیوب هویت واقعی Rubico  را لو داد، اسم واقعی او «دیوید کرنل» بود، یک دانشجوی دانشگاه تنسی نوکسویل! پدر دیوید یک طرفدار دموکرات‌ها در ایالت تنسی است.

نتیجه‌ای که از این خبر می‌گیریم، این است که تا زمانی که در کاری وارد نیستید، اقدام به آن نکنید، چه در مقام هکر، چه در مقام نامزد شایسته معاونت ریاست جمهوری!



نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کلیدهای میانبر

برخی از این موارد را خیلی ها به خوبی شناخته و به طور منظم از آن استفاده می کنند اما برخی از آنها نیز ممکن است برای شما اولین بار باشد که معرفی می شود و قبلا آن را نمی دانستید!
 
 
 
هنگامی که پای کامپیوتر به میان می آید هر کسی نیاز به سرعت بالا و انجام شدن هر چه سریع تر کارها دارد. برای مثال زیاد اتفاق می افتد که کارمندان در ادارات تحت فشارکارفرمایان یا رئیس خود قرار بگیرند که کاری را سریع تحویل دهند، و غیره.
 در این صورت، همیشه دانستن و استفاده از میانبرهای صفحه کلید (Keyboardshortcuts  به معنی انجام فرامین متداول با کلید های ترکیبی صفحه کلید رایانه به جای استفاده از منوها و راست کلیک کردن) می تواند نقش موثری در افزایش سرعت کار و بهره وری بالا تر داشته باشد.
 به این ترتیب صدها نوع میانبر صفحه کلید های به طور کلی به وجود آمده و حتی میانبرهای صفحه کلید برای هر نرم افزاری به طور مجزا وجود دارد.
 در این مقاله ما قصد داریم برخی از مهمترین میانبر های صفحه کلید ارائه شده در ویندوز را خدمت شما خوانندگان گرامی معرفی نمائیم. برخی از این موارد را خیلی ها به خوبی شناخته و به طور منظم از آن استفاده می کنند اما برخی از آنها نیز ممکن است برای شما اولین بار باشد که معرفی می شود و قبلا آن را نمی دانستید!
 همچنین ممکن است علاقه به خواندن مطالب قبلی در  رابطه با "صفحه کلیدهای جالب” و "صفحه کلید لیزری” داشته باشید که نوشته های فوق به این مقالات لینک شده اند.
 
معرفی میانبرهای صفحه کلید سیستم عامل ویندوز.
 
کلید عملکردی ۱ یا کلیدF1   : این کلید در واقع کلید دسترسی به کمک و راهنمایی در کامپیوتر شماست. هنگامی که این کلید را فشار می دهید یک پنجره HELP  بالا میآید که به شما اطلاعاتی بسته به محلی که در آن قرار دارید می دهد. به عنوان مثال اگر در موقع دانلود یک فایل با مشکل مواجه شوید و کلید F1  را فشار دهید یک پنجره راهنما ظاهر می شود که برایتان توضیح می دهد دلیل مشکل دانلود چیست و احتمالا راه حل رفع آن چیست.
 
CTRL + ESC  : فشردن همزمان این دو کلید سبب باز شدن منوی استارت ویندوز می شود فرقی هم ندارد که در کدام برنامه مشغول کار باشید.
 
ALT + TAB  : هنگامی که شما در حال کار بر روی یک پروژه هستید و چندین برنامه را بر روی دسکتاپ خود اجرا  کرده اید  گاهی اوقات برایمان واقعا گیج کننده می شود که هر بار برای گشودن یک برنامه نشانگر ماوس را به نوار وظیفه برده و از پنجره یک برنامه به برنامه دیگر برویم. بنابراین فشردن کلید های ALT  و  TAB  به شما کمک می کند تا به مقابله با این مشکل بشتابید چرا که سوئیچ بین برنامه ها به سرعت انجام خواهد شد.
 
ALT + F4   : تا کنون شده عجله  و استرس در آخرین لحظه را تجربه کنید، زمانی که کسی به سمت شما می آید و شما باید در یک آن تعداد زیادی پنجره های باز شده بر روی کامپیوتر خود را به سرعت ببندید؟ اگر این تجربه برایتان آشناست در آن صورت این ترکیب کلیدهای کیبرد می تواند منجی شما می باشد. این میانبر صفحه کلید شما را قادر می سازد که برنامه های باز شده در ویندوز را به سرعت ببندید.
 
SHIFT + DELETE: اغلب هارد دیسک خود را مملو از داده های غیر ضروری و یا به قول ویندوز ” Trash ” می یابیم و هنگامی که این زباله ها روی هم جمع شده و حجم عظیمی را اشغال کنند زمان بسیاری از وقتمان را باید صرف فرستادن فایل های غیر ضروری به سطل بازیافت ویندوز و پس از آن "خالی کردن سطل بازیافت” کنیم. این میانبر کمک می کند تا با سرعت بیشتری به حذف داده ها به طور دائم از روی دیسک سخت خود و یا هر نوع دستگاه های قابل نوشتن دیگری اعم از هارد اکسترنال و حافظه فلش کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید. البته ریسک از بین رفتن اطلاعاتی که ممکن است در آینده بدان نیاز پیدا کنید را نیز بالا می برد چرا که دیگر داده ها درون سطل بازیافت ذخیره نمی گردند و برای بازیابی چنین اطلاعاتی نیاز به نرم افزارهای ویژه بازیابی اطلاعات پاک شده از روی حافظه است.
کلید لوگوی ویندوز + L : این یک میانبر کاملا مفید و کاربردی است که سبب می شود بتوانید کامپیوتر خود را به سرعت قفل کنید  به طوری که زمانی که برای یک استراحت کوچک آن را ترک می کنید هیچ کس دیگری قادر به ورود به ویندوز نباشد.
 
میانبرهای ویندوز برای نرم افزارها
 
CTRL + C  : برای کپی کردن متن انتخاب شده ، می توان از این میانبر  پس از انتخاب همه متن با استفاده از یکی دیگر از میانبر ها که مخصوص این کار است یعنی CTRL + A. استفاده نمود.
 
CTRL + X  : چیدن متن. که بدان معنی است که متن را کپی کرده ، اما از محل فعلی آن را جابجا می کند. پس دیگر در فایل فعلی اثری از متن کات شده نخواهد بود.
 
CTRL + V   : پیست کردن یا چسباندن متن. که به آن معناست که متنی را که قبلا کپی کرده یا چیده ایم را در محل جدید می چسباند.
 
CTRL + Z  : اگر در حالی که  مشغول قالب بندی متن خود هستید مرتکب اشتباهی شده و یا حین نوشتن آن و یا هرگونه اشتباه دیگری در برنامه های دیگر کنید این میانبر کمک می کند تا اشتباهات خود را به سرعت با رفتن به یک قدم عقب  تر اصلاح  کنید. هر چند باید در نظر داشت که برخی از برنامه ها به کاربر اجازه عقب رفتن به ۲ یا ۳ گام پیشین را بیشتر نمی دهند.
 
CTRL + B: این میانبر کمک می کند تا شما متن انتخابی را به صورت درشت (Bold) درآورید.
 
CTRL + U  : متن انتخاب شده را زیرخط دار یا underline می کند.
 
CTRL + I  : متن انتخابی را  italic  یا کج می کند: مثال: سلام
میانبرهای عمومی صفحه کلید
 
کلید عملکردی ۱۰یا F10 : این کلید گزینه های نوار منو را فعال می کند که توسط آن شما می توانید هر دستوری را با کمک کلید های جهتی صفحه کلید  و سپس فشردن کلید ENTER روی دستور  مورد نظر  اجرا کنید. استفاده از این روش برای مواقعی مفید است که به ماوس روی رایانه دسترسی نداشته باشید.
 
CTRL + ESC: این ترکیب کلیدی کمک می کند تا در کجای ویندوز و در هر برنامه ای که باشید منوی Start ویندوز را بتوان باز کرد.
 
SHIFT + F10  : این میانبر صفحه کلید همان کار راست کلیک را انجام می دهد، یعنی اگر یک آیتم را انتخاب کنید با این کلیدهای ترکیبی منوی راست کلیک برای آن باز می شود.
 
CTRL + SHIFT + ESC : این میانبر برنامه مدیر وظیفه یا taskmanager ویندوز را می گشاید.
 
ALT + DOWN ARROW  : این میانبر منوی کشویی را در برنامه هایی که منوی کشویی دارند باز می کند.
 
SHIFT: وقتی شما یک دیسک را درون CD – ROM می کنید می توانید اجرای خودکار برنامه روی دیسک را با فشار دادن و نگهداشتن کلید SHIFT لغو کنید.
 
ALT + SPACE  : این میانبر نسخه صفحه کلیدی راست کلیک کنید روی پنجره اصلی برنامه است که سبب باز شدن منوی راست کلیک شامل گزینه های بازگردانی (restore) ، حرکت پنجره (move) ، تغییر اندازه پنجره (resize) ، کمینه و بیشینه کردن پنجره (minimize, maximize) ، و یا گزینه بستن پنجره (close) است.
 
ALT + F6  : اجازه حرکت بین پنجره های متعدد یک برنامه را به کاربر می دهد (مانند زمانی که در برنامه نوت پد
 
کادر محاوره ای Find  نمایش داده می شود ، ALT + F6  را می توان برای حرکت از  کادر محاوره ای Find  و پنجره اصلی برنامه نوت پد استفاده نمود.)
میانبرهای ویندوز اکسپلورر، و کلید های میانبر عمومی پوشه ها
 
کلید عملکردی ۲F2: به کمک این کلید می توان یک فایل یا فولدر انتخاب شده را تغییر نام بدهید این فایل یا فولدر ممکن است یک سند ، یک فایل موسیقی یا هر چیز دیگری باشد.
 
کلید  عملکردی ۳F3 : بخش Find یا جستجو را فعال می کند برای گشتن به دنبال فایل ها.
 
ALT + ENTER  : پنجره مشخصات یا properties  آیتم انتخاب شده را باز می کند.
 
برای کپی کردن یک فایل: هنگامی که فایلی را از فولدری به یک فولدر دیگر با کلیک ماوس می کشید همزمان کلید CTRL را فشار داده و پایین نگه داشتن.  اگر کلید CTRL را نگه ندارید عمل انتقال یا Move انجام می شود.
 
کلید عملکردی ۵F5 : کلید صفحه یا پنجره ای را که در حال حاضر فعال است به روز رسانی یا رفرش می کند.
 
کلید عملکردی ۶F6 : اجازه می دهد تا در میان پانل های ویندوز اکسپلورر حرکت کنید.
 
BACKSPACE: با زدن متوالی این کلید برای مثال در اینترنت اکسپلورر می توان به صفحه خانگی بازگشت در حالی که کلید back  برای به عقب برگشتن به صورت یک گام یک گام است.
 
SHIFT+click+Close button: این میانبر برای پوشه ها کاربرد دارد، و شما را قادر به بستن پوشه جاری به علاوه تمام پوشه هایی که پوشه جاری درون آنها قرار دارد می کند.
 
میانبر های دسترسی
 
فشردن کلید SHIFT برای ۵ بار متوالی: هر بار که  کلید SHIFT  را پنج بار متوالی فشار دهید خاصیت Sticky keys فعال یا غیرفعال می شود. Sticky Keys  یا کلید های مهم به شما اجازه می دهد از فشرده شدن کلیدهای CTRL ، ALT ، SHIFT یا کلید لوگوی ویندوز ضمن فشرده شدن یک کلید در هر بار به شکل اصوات آگاه شوید.
 
کلید Shift سمت راست : اگر کلید Shift  سمت راست را به مدت ۸ ثانیه فشار داده و نگه دارید قابلیت Filter Keys فعال یا غیر فعال می شود. فیلتر کردن کلید ها به شما این اجازه را می دهد تا در صورتی که دست شما به اشتباه هنگام تایپ روی برخی کلیدها رفت آن حروف تایپ نشود و برای تایپ نیاز به فشار بیشتری روی دکمه هاست.
 
SHIFT سمت چپ ALT + سمت چپ + NUM LOCK  : سبب فعال یا غیرفعال شدن کلیدهای روی ماوس می شود.
 
SHIFT سمت چپ ALT + سمت چپ + PRINT SCREEN : قابلیت کنتراست بالا  را خاموش یا روشن می کند.
 
میانبرهای معمول صفحه کلید
 
کلید لوگوی ویندوز + R: برای گشودن کادر محاوره ای کلاسیک Run که از آن شما می توانید هر برنامه یا صفحه ای را در کامپیوتر خود اجرا کنید.
 
کلید لوگوی ویندوز +  M: دسکتاپ   را نشان می دهد. که به معنی به حداقل رساندن همه پنجره های باز شده می باشد.
 
کلید لوگوی ویندوز M+ SHIFT +: عکس حالت قبلی است. یعنی همه پنجره ها را بیشینه می کند
 
کلید لوگوی ویندوز +  E : باز کردن  ویندوز اکسپلورر.
 
کلید لوگوی ویندوز +  F : پیدا  کردن فایل ها و یا پوشه ها.
 
کلید لوگوی ویندوز +  D : از نظر کارکرد مانند Windows Key+M است. تمام پنجره های باز شده را به حداقل می رساند و دسکتاپ  را نمایش می دهد.
 
کلید لوگوی ویندوز +  Break: کادر محاوره ای خواص سیستم (System Properties) را باز می کند.

 



نويسنده : niloofar | تاريخ : چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب